FAQ | Overdraagbaarheid van de garantie van hardwareproducten
Waarop moet worden gelet bij de overdracht van hardware aan een nieuwe klant en welke invloed heeft dit op de garantie?
In onze garantievoorwaarden staat dat de garantie – inclusief eventuele garantieclaims – alleen met voorafgaande schriftelijke toestemming van sonnen kan worden overgedragen van een garantiebevoegde gebruiker aan een derde partij. Deze informatie vindt u in onze garantievoorwaarden onder het onderwerp “Overdraagbaarheid van de garantie”.
Hieronder beschrijven we hoe een eigenaarswissel mét locatieverandering en een eigenaarswissel zónder locatieverandering van invloed zijn op de garantie.
Let op: ook showroom-batterijen vallen onder dit proces.
Eigenaarswissel met locatieverandering van hardware (nieuw adres van een sonnenBatterie)
Bij een eigenaarswissel waarbij de hardware naar een andere locatie wordt verplaatst, wordt de garantie niet overgedragen.
sonnen kan namelijk niet beoordelen of het demonteren, transporteren, opslaan en opnieuw installeren van het product op professionele wijze is uitgevoerd. Vooral bij particuliere verkopen, bijvoorbeeld via platforms zoals eBay, kan sonnen niet garanderen dat alle stappen volgens voorschrift en met inachtneming van onze kwaliteitsstandaarden zijn uitgevoerd.
Als u van plan bent gebruikte hardware van sonnen te verkopen, of als u een aanvraag wilt doen voor een verplaatsing, neem dan vóór de verplaatsing contact op met sonnen om te controleren of garantieoverdracht naar de nieuwe gebruiker mogelijk is.
Het melden van een eigenaarswissel met locatieverandering is bovendien verplicht om de formele overdracht van de hardware in overeenstemming met de privacyregels uit te voeren.
Het benodigde document “Eigenaarswissel bij locatieverandering van hardware (nieuw adres van een sonnenBatterie)” vindt u op onze website:
https://www.sonnen.de/formulare.
Eigenaarswissel door verkoop van hardware zonder locatieverandering
(bijvoorbeeld woningverkoop inclusief sonnenBatterie)
Bij een eigenaarswissel zonder dat de hardware wordt verplaatst, vervallen de risico’s die ontstaan door demontage, transport en opnieuw installeren. Daarom wordt de garantie – na controle door sonnen – overgedragen aan de nieuwe gebruiker.
Ook hier is het verplicht om de eigenaarswissel te melden, zodat de formele overdracht van de hardware privacyconform kan worden uitgevoerd.
U kunt de eigenaarswissel zoals gebruikelijk indienen via het partnerportaal.
Het benodigde document “Eigenaarswissel door verkoop van hardware zonder locatieverandering (bijv. woningverkoop inclusief sonnenBatterie)” vindt u op onze website:
https://www.sonnen.de/formulare.
Alle informatie over het garantieproces kunt u nalezen in onze garantievoorwaarden onder het onderwerp “Overdraagbaarheid van de garantie” en in het helpcentrum.