sonnen Human Rights Line
Welkom!
Via dit meldingssysteem kunt u wangedrag melden dat leidt tot schendingen van mensenrechten of milieugerelateerde zorgplichten. Hartelijk dank voor uw medewerking.
Procedurebeschrijving
De sonnen Human Rights Line staat open voor iedereen die een klacht wil indienen over mogelijke schendingen van toepasselijke wetgeving, de beleidsverklaring van sonnen Holding GmbH over haar mensenrechtenstrategie of andere interne richtlijnen. Klachten kunnen anoniem worden ingediend of onder vermelding van contactgegevens.
Zodra een melding in het systeem is ontvangen, ontvangt de melder een bevestiging per e-mail. De melding wordt behandeld door een bevoegde medewerker. De personen die verantwoordelijk zijn voor de behandeling van het proces moeten onpartijdig handelen. Zij zijn onafhankelijk, gebonden aan geheimhouding en niet onderworpen aan instructies. Indien nodig worden andere afdelingen of personen bij de beoordeling betrokken wanneer de omstandigheden dat vereisen.
De klachtenprocedure is zo ingericht dat de identiteit van de melder vertrouwelijk wordt behandeld en dat er effectieve bescherming bestaat tegen benadeling of bestraffing als gevolg van een klacht. sonnen hecht veel belang aan het waarborgen van de vertrouwelijkheid van melders en streeft ernaar elke vorm van benadeling of bestraffing in verband met een klacht te voorkomen.
Onze beleidsverklaring over de mensenrechtenstrategie van sonnen vindt u hier.
Informatie over de toegankelijkheid van onze websites vindt u hier.
Als u het meldingssysteem niet wilt gebruiken, kunt u ons ook op de volgende manieren contacteren:
- per e-mail via humanrights@sonnen.de
- per brief naar sonnen Holding, Human Rights, Am Riedbach 1, 87499 Wildpoldsried, Duitsland
- via de Shell Global Helpline
Shell Global Helpline
De Shell Global Helpline biedt werknemers en andere betrokkenen de mogelijkheid om zorgen te uiten en mogelijke gevallen van niet-naleving van onze waarden en principes te melden.
Om ervoor te zorgen dat wij op de hoogte zijn van en reageren op alle vermoedelijke overtredingen, bundelt en beheert de Shell Business Integrity Department de Shell Helpline voor sonnen. Hiervoor werkt zij samen met NAVEX Global, een onafhankelijk bedrijf dat via internet en telefoon informatie en meldingen ontvangt over mogelijke schendingen van wetten, voorschriften, de Shell Code of Conduct en de SGBP.
Meldingen die via de Shell Helpline worden ontvangen, worden doorgestuurd naar bevoegde personen binnen sonnen en op een professionele en vertrouwelijke manier behandeld. Melders wordt gevraagd hun identiteit te verstrekken zodat hun vraag of zorg zo efficiënt mogelijk kan worden behandeld, maar anonieme meldingen worden eveneens geaccepteerd. De Helpline is beschikbaar voor klanten, leveranciers, partners, adviseurs en medewerkers van Shell.
Wat is de Shell Global Helpline?
De Global Helpline biedt Shell-medewerkers en andere betrokkenen de mogelijkheid om zorgen of dilemma’s te melden, of advies te vragen over een kwestie die verband houdt met naleving van de wet, onze bedrijfsprincipes (SGBP) of de Code of Conduct. Dit kan volledig vertrouwelijk en zonder angst voor represailles.
Wie kan de Global Helpline gebruiken?
De Global Helpline is bedoeld voor alle medewerkers en contractanten van Shell, evenals voor derden met wie Shell een zakelijke relatie heeft (zoals klanten, leveranciers of agenten) wanneer zij wangedrag door een Shell-bedrijf of Shell-medewerker waarnemen.
De Global Helpline en verdere achtergrondinformatie zijn te vinden via de volgende link:
https://www.shell.com/about-us/our-values/shell-global-helpline.html
Houd er rekening mee dat deze dienst niet bedoeld is voor vragen of klachten over klantenservice.